29 december 2006

 

Het bos

Ik ben vorige week weer in het veld geweest. Het is voor mij altijd een genoegen om in de verte de prachtige grote cederbomen te zien staan als ik aan kom rijden en zodra ik mijn eerste groep apen zie, ben ik helemaal in mijn element.
Ik heb de oude bekende groepen weer gezien en het viel me op dat er erg weinig babies over waren. In de vijf groepen die ik gezien heb, telde ik zo'n 5 babies, en dat is erg weinig. Het kan een momentopname zijn geweest, maar later hoorde ik van de mensen die mij altijd informatie verschaffen in het bos, dat er dit jaar erg veel babies weg zijn gevangen en ze zijn allemaal verkocht.
Op dit moment wordt er niets meer gevangen, de handel ligt even stil.

Er lag geen sneeuw in het bos. Vorig jaar was dit wel het geval rond deze tijd. Het is echter wel erg koud en de apen hebben het wel zwaar met het vinden van voedsel. Ik waande me even in Gibraltar toen twee grote mannen op de auto sprongen op zoek naar voedsel!

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?