15 oktober 2006

 

Lange stilte

Ik realiseer me dat ik de laatste maanden veel minder nieuws op de blog zet dan voorheen. Dit heeft alles te maken met het type werk dat ik doe nu in vergelijking met vorig jaar. Vorig jaar was ik altijd in het veld en had ik volop verhalen over mijn ervaringen. Nu doe ik meer lobby werk en daar valt nou eenmaal minder interessants over te schrijven.

Ik ben in augustus en een deel van september in NL geweest en nu ben ik inmiddels al weer een paar weken terug in Marokko waar het overdag nog heerlijk warm is. Ik ben op dit moment in Rabat en heb morgen allerlei afspraken met organisaties hier. Onder andere Spana, een van de zeldzame dierwelzijnsorganisaties die zich met name inzetten voor het welzijn van werkdieren zoals ezels. Ze hebben over het hele land opvangcentra voor deze dieren en geven ook op grote schaal educatie aan kinderen. Ik wil graag bespreken met hen of er een mogelijkheid is om bij hun educatieproject aan te haken en het verhaal van de cederbossen en de berberapen te vertellen middels een film.

Ook heb ik onlangs het van Hall Instituut, opleiding Diermanagement in Leeuwarden in contact gebracht met Rabat Zoo. Rabat zoo kan een grote hulp zijn voor de opvang van inbeslaggenomen berberapen in Marokko, en dat willen zij ook graag. In principe vangen ze al wel apen op als het voorkomt. Echter de directeur had me aangegeven dat er een groot gebrek is in de zoo aan kennis van zaken zoals verrijking en kooi inrichting. Per 1 november begint de eerste stagiaire uit Nederland aan een opdracht voor verblijfinrichting in Rabat en dat doet me goed, dat er nu een samenwerking van start is gegaan om elkaar te helpen.

Morgen heb ik ook een gesprek met de dierecteur van de bosbouwdienst en hij zal me oa informeren over de ontwikkelingen in het cederbos. Ik hou jullie op de hoogte!

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?