15 juli 2006

 

Media en hitte

Nou, ik heb al weer een tijdje niks geschreven. In de tussentijd heb ik met wat tegenslagen te kampen gehad, onder andere een auto ongeluk, waar ik nogal veel tijd mee kwijt ben geweest. Ik ben in orde, maar de auto was een minder vrolijk verhaal en het regelen van slepen en reparatie in Marokko is niet bepaald prettig en makkelijk om te regelen. Zeker als je een blonde meid bent die niet heel erg goed Arabisch spreekt en men je ziet als een wandelende onbenul met veel geld.... Maar goed, het komt in orde.

Ons project is de afgelopen tijd behoorlijk in de media geweest. Het NOS journaal en een ochtendprogramma van RTL4 hebben aandacht geschonken aan ons project. Ook zal vanuit Marokko aandacht worden besteed in de Nederlandse media. Op 26 Juli zal in de column van Kees Beekmans (wonend in Rabat) van de Volkskrant een stuk komen over ons project. Kees schrijft iedere week op woensdag een column over allerlei aspecten van zijn leven en bevindingen in Marokko.

Ook ben ik weer naar Rabat geweest, waar ik weer met verschillende organisaties heb gepraat, oa de directeur van Rabat Zoo, die bereid zijn om samen te werken in de opvang van Berberapen zodra hopelijk spoedig de douaniers meer dieren in beslag gaan nemen. Daarover later meer.

Het is hier vreselijk heet. Afgelopen week steeg de temperatuur tot 52 graden in Marrakech. Dat is echt niet uit te houden kan ik jullie vertellen!

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?