13 april 2006

 

Perikelen!

Nou, inmiddels ben ik al weer een week in Marokko. Het was me het reisje wel weer. Ik vloog naar Malaga, ten eerste al met een vlucht die 1.5 uur langer duurde want de luchtverkeersleiders staakten in Frankrijk, dus moesten we via Italie vliegen. In Malaga ben ik bij mijn IUCN collega's langsgegaan om me voor te stellen en wat zaken door te spreken.

Toen was het tijd om met de pont naar Ceuta te gaan en de auto op te zoeken, die ik daar 3 maanden had geparkeerd. Ik nam een taxi naar de plek waar ik hem had neergezet, en hij was weg. Ik kreeg het erg benauwd en was bang dat de auto gestolen was. Dat dachten de politieagenten ook waar ik later op kantoor terechtkwam. De auto stond niet in een loods ergens nadat hij was weggesleept. We zagen het somber in. Ik zal jullie de details besparen maar uiteindelijk heb ik samen met een agent per toeval de auto weer teruggevonden op een andere plek. Er zat een briefje onder de ruitenwissers waarin stond dat men de auto had verplaatst ivm carnaval. Niet te geloven! De auto startte meteen en alle spullen lagen er nog in. Volgens de agent een wonder!

Ik wilde meteen Marokko in, want ik heb Ceuta inmiddels wel gezien, maar ook daar weer problemen bij de douane, want de papieren waren niet juist. Uiteindelijk toch weer een nacht in Ceuta geslapen en de volgende dag Marokko in. Habdullilah zouden ze hier zeggen! (God zij dank!)

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?