17 maart 2006

 

Terug naar Marokko

Na een tijdje stilte van mijn kant weer wat nieuws. Zoals een collega in Marokko laatst zei, ben ik de afgelopen maanden "in winterslaap geweest met mijn onderzoeksgegevens". Ik heb me bezig gehouden met de analyses van mijn onderzoek en een rapportage daarvan. Daarnaast ben ik druk geweest in samenwerking met Stichting AAP om wat beleidsmatige veranderingen te bewerkstelligen wat betreft de status van de Berberaap op de internationale beschermingslijsten. Hopelijk werpt dit in de toekomst haar vruchten af en worden de Berberapen beter beschermd.

In februari ben ik een aantal dagen naar een bijeenkomst geweest van het Nederlandse Marokko Fonds, waar ik wat mensen heb leren kennen die in Marokko voor natuurbeschermingsorganisaties werken. Dat bleek erg nuttig.

Per 1 april ga ik weer terug naar Marokko om voor IUCN Nederland het klimaatproject uit te voeren, zoals beschreven op de website. Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen, ik ben nu druk met het voorbereiden op mijn vertrek. Ik hoorde dat de lente daar weer is begonnen....dat is al beter dan hier in ons koude kikkerlandje!

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?