12 januari 2006

 

Terug in NL

December was mijn laatste veldwerk afgerond en heb ik besloten om een tijdje naar Nederland te gaan omdat ik nu druk aan de slag moet met de analyses van mijn onderzoek. Ik had hier wat hulp bij nodig en die hulp kon ik in Marokko niet vinden. Dus heb ik nog even alle groepen apen opgezocht.
Vlak voor kerst ben ik naar het noorden van Marokko gereden, want ik moest het land verlaten met de auto ivm de papieren. Daar zou ik de pont naar Spanje nemen en vanuit Spanje naar Nederland vliegen. Het weer was echter zo slecht dat er geen pont bleek te varen!! Ik heb er uiteindelijk 4 dagen over gedaan om in Nederland te komen. Nadat ik 2 keer mijn vlucht had gemist ben ik terug Marokko in gegaan, en ben ik met een groep Mekka pelgrims vanaf Tanger naar Malaga gevlogen, en heb daar een nacht op het vliegveld tussen deze pelgrims doorgebracht. Nou, dat was een ervaring kan ik zeggen!! Het is me uiteindelijk gelukt om voor de kerst in Nederland aan te komen en inmiddels zit ik tot over mijn oren in de statistiek.

Voorlopig blijf ik even in Nederland en het ziet er naar uit dat ik over een niet al te lange tijd weer in Marokko zit. Hierover later meer. Eerst maar eens de resultaten van mijn onderzoek publiceren en bijkomen van die 8 ongelofelijk bijzondere maanden tussen de Berbers!!

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?