01 oktober 2005

 

Methodiek aangepast en wild zwijn

Na mijn bezoek aan Engeland bleek dat ik mijn methodiek een beetje aan moest passen. Ik loop nog altijd dezelfde 4 transecten, maar nu 2 maal per maand en de andere dagen doe ik nu willekeurige transecten in andere gebieden om een beter beeld van de populatie te krijgen. Het leuke is dat ik hierdoor veel meer van het gebied leer kennen en op plaatsen kom die me telkens weer verrassen. Vandaag kwamen we op een uitkijkpunt uit, werkelijk prachtig (zie foto).


Vorige week gebeurde iets heel toevalligs. Ik had de dag voordat ik het veld in ging tegen een vriend gezegd dat ik graag een keer een wild zwijn wilde zien, aangezien ik altijd veel sporen zie maar nog nooit een levende. Zijn reactie was, kijk maar uit, ze zijn erg gevaarlijk en erg groot……. De volgende middag was ik weer in het veld en ik zag iets groots 100 meter langs de weg liggen. We stopten en zagen dat het een wild zwijn was, maar helaas overleden (zie foto). Ze was waarschijnlijk door een vrachtwagen aangereden en een stuk van de weg gekropen om te sterven. Vol bewondering zag ik hoe groot deze dieren zijn en inderdaad, ik geloof dat ik ze niet graag in levende lijve tegenkom. Ik vond het wel erg spijtig dat dit dier zo aan haar eind was gekomen.


Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?