08 september 2005

 

Minder apen

Inmiddels zit mijn veldwerk voor augustus er op. We hebben in totaal weer zo'n 50 kilometer transecten afgelegd en zo'n 220 kilometer aan road surveys.
We hebben aanzienlijk minder apen gezien vergeleken met de vorige maanden. Dit lag dit keer niet aan de regenval, aangezien het in mijn veldperiode maar een keer heeft geregend. Ik vrees echter dat het ligt aan het vangstseizoen. Dit is maar een gevoel en ik kan dat natuurlijk niet bewijzen, maar het was opvallend dat de apen zodra ik ze zag wegrenden, terwijl dat in vorige maanden veel minder het geval was.

Karim en ik zijn beide weer naar Ouzoud gegaan na het veldwerk en daar is het weer vertrouwd 45 graden overdag....!

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?