11 augustus 2005

 

Botsing met bramen

Op het moment dat ik dit schrijf ben ik weer in het veld. Veel jongen hebben hun zwarte haren verloren en zijn al behoorlijk zelfstandig aan het spelen in de bomen. Ik maak me echter wel zorgen want mijn vorige onderzoek toonde aan dat augustus en september de maanden zijn voor de vangst van de jongen en handel naar Europa. De tijd zal het leren. Soms wens ik dat ik kon patrouilleren, maar dat is een onmogelijke taak in zo’n groot gebied en hopelijk is mijn aanwezigheid gedurende de dag genoeg om tenminste een aantal jongen te redden van een ellendige toekomst in Europa.
Augustus is normaal gezien de heetste maand van het jaar hier, maar gelukkig is het overdag slechts 32 graden en dat bevalt een stuk beter dat juli. Hopelijk blijft het zo. Het heeft zelfs wat geregend en dat is weer positief voor het bos en haar bewoners.
Ik ben echter wel op een andere manier gehavend op het moment. Het is nu wilde bramen seizoen en mijn hele lichaam zit onder de krassen van de doorns van deze struiken. Ook zijn mijn nieuwe wandelschoenen geweldig, maar de blaren zijn nog wel aanwezig tijdens het inlopen en dat is iedere dag weer een pijnlijke zaak.
Inmiddels heb ik ook te horen gekregen dat de auto niet langer dan oktober in het land mag blijven. Ik moet dus een andere oplossing zoeken en dat zal niet makkelijk zijn. De bureaucratie hier is enorm en zaken duren erg lang.

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?