30 juli 2005

 

Hitte

Juli was een vreselijk hete maand. We hebben het echt afgelegd en ondanks 3 liter water drinken per dag heb ik aan het einde van mijn veldwerk die maand 3 dagen niet geplast. Dit was een teken dat mijn lichaam aangaf dat het allemaal iets te veel van het goede was. Het was soms om 8 uur ’s ochtends al 38 graden Celsius.
In het begin hebben we de transecten met plastic lint gemarkeerd, maar helaas werd telkens het plastic door de herders van schapen en geiten in het bos gestolen om onbekende reden. Om te voorkomen dat ik telkens tijdens het lopen op mijn GPS moet navigeren, hebben we spuitbussen gekocht en de bomen gemarkeerd op 15 meter afstand. Dat bleek een stuk effectiever, hoewel soms ook dat lijkt te verdwijnen….
In juli hebben we waarschijnlijk vanwege de hitte, heel veel groepen apen langs de weg gezien, op zoek naar water en voedsel.

Ook de auto had het zwaar en we hebben 2 keer een reparatie aan de knalpijp moeten doen, want de herrie was zo groot dat ze het in Casablanca konden horen volgens mij. Dat is niet bevorderlijk voor het zoeken naar apen. Ook in deze maand hebben we heel veel jongen gezien.



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?