19 juni 2005

 

Mijn tweede dag ... lopen

De tweede dag transecten lopen was pittig, aangezien we op die dag 2 hebben gedaan en om en nabij 18 kilometer hebben gelopen. Ik ben 2 keer gevallen en dacht regelmatig, dit ga ik niet overlevenā€¦..dikke blaren onder mijn voeten, constant dorst, spuug zo dik als honing en drijfnatte kleren van het zweet. Het was die dag namelijk 35 graden. Ik moet echter zeggen dat het bos wel verkoeling biedt, maar teruglopen over de weg naar de auto in volle zon was pittig. We hebben dan ook besloten dat we voortaan als we over de weg teruglopen naar de auto gaan liften. Maar ja, er rijdt (gelukkig) weinig verkeer door het bos, muv een toerist of een illegale houtkapperā€¦.
We hebben die dag drie groepen apen gezien. Het kostte me wat moeite mijn formulier op de juiste manier in te vullen, hij was niet helemaal geschikt en ik wilde tegelijkertijd ook de apen tellen en bekijken, en dat bleek allemaal lastig zo de eerste keer. Gelukkig is Karim erbij en volgt en telt hij alvast de dieren terwijl ik alle noodzakelijke andere informatie eerst opschrijf voordat ik het vergeet. Ik had nooit gedacht dat ik stress zou voelen in het bos, maar heel even bespeurde ik dat gevoel. Dit verdween gelukkig na een aantal keren toen ik wat routine kreeg.

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?