27 april 2006

 

Apen




Inmiddels ben ik weer 3 weken in Marokko geweest. Hoewel ik nog niet in het cederbos gebied ben geweest heb ik op andere plaatsen waar Berberapen leven wel al de eerste jongen gezien van 2006. Ze zijn nog erg klein, waarschijnlijk pas een week of 2 a 3 oud.

Het was overvol in Marrakech de afgelopen weken met toeristen, aangezien het Spaanse en Marokkaanse vakantietijd was. Het resulteerde in overvolle hotels en mensen die in hun auto sliepen om te overnachten! Goede zaken voor de twee apenhandelaren op het Jma Fnaa plein in Marrakech! Zij bieden op dit moment Berberapen te koop aan die vorig jaar zijn geboren. Ik heb nog geen hele jonge dieren gezien.

Ook kreeg ik verontrustende berichten van toeristen in Marrakech dat hen langs de snelweg in de omgeving van Rabat en Casablanca apen te koop waren aangeboden. Er stond doodgewoon een handelaar met twee apen omhooggehouden ze te koop aan te bieden bij de oprit. Dit heb ik nog nooit eerder gehoord en ik maak me zorgen over de gevolgen van zulke praktijken. Uiteraard zal ik deze zaken proberen aan te kaarten bij de autoriteiten in Marokko.

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?