07 oktober 2005

 

Koningklijk jachtgebied

Zoals ik al eerder schreef levert het lopen van willekeurige transecten leuke verrassingen op. Karim en ik liepen afgelopen week door een gebied dat we niet kenden, tot we bij een hek kwamen. Volgens Karim was dat een probleem, en konden we niet verder. Dat is iets wat ik eerder heb ervaren in Marokko, men is niet kordaat om bij een struikelblok een oplossing te zoeken. Men geeft gewoon op. Maar zo zit ik niet in elkaar en dus zei ik, de oplossing is simpel, we klimmen gewoon over het hek heen (het hek was 2 meter, maar behoorlijk beklimbaar naar mijn mening). Ik heb me rot gelachen. Marokkanen zijn blijkbaar niet gewend dat vrouwen dit soort dingen doen en ook nog kunnen, dus zei hij met een bezorgde blik “ voor mij is het geen probleem, maar voor jou wordt het wel moeilijk…” . Nou, dat laat ik me geen twee keer zeggen! Binnen en minuut stonden we aan de andere kant van het hek en konden we ons transect vervolgen…. Karim zweeg. Ik zou wel eens willen weten wat hij dacht.

Enfin, we lopen verder en ineens stopt Karim, want hij zag een prachtig hert met een enorm gewei. Even verder zagen we er meer en een enorme groep apen. Ik had het vermoeden dat dit een afgezet gebied was voor de herten, maar begreep niet helemaal waarom. Later, nadat we borden zagen waarop stond dat we niet verder mochten, wat we natuurlijk wel deden (alles voor de goede zaak zeg ik maar…) bleek dit het jachtgebied van Koning Mohammed 6 te zijn. We kwamen allerlei schietplatforms en dierenbehuizing tegen. Ik grapte nog dat we misschien wel eens een leeuw konden tegenkomen….en later vertelde iemand ons dat er inderdaad ook in het bos verstopt een gebied is waar de koning tijgers en leeuwen heeft. Waarvoor precies is me niet duidelijk. Later dacht ik, misschien was de terughoudendheid van Karim zo gek nog niet en waren zijn gedachten over die gekke blonde uit Holland toch wel terecht….!
Ik vond het weer een leuke ervaring.

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?